diumenge, 6 de novembre del 2011

El text argumentatiu per excel·lència: l'anunici

A la classe de COED (Comunicació Oral, Escrita i Digital) de divendres 4 de novembre vam veure la següent entrevista realitzada pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a Guillermo Orozco titulada, Educació en comunicació audiovisual. http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=24198

Aquesta entrevista ens va portar a parlar de la publicitat a la televisió, l’anunci, el text argumentatiu per excel·lència. Vam analitzar anuncis de diferents marques de productes:
  • La marca Galeries: apareixen uns nens que de la foscor i el silenci d’una classe passen a l'alegria i el xivarri a l’hora de sortir d’aquesta, imatges en tot moment acompanyades per la música que pretén transmetre millor el missatge.
  • Golf: associa el fet de tenir aquest cotxe a tenir èxit i ser feliç. L’anunci ens ven la felicitat a través d’aquest objecte, li dóna un valor emocional. S’utilitza el blanc i negre per a donar importància al producte i amb una música clàssica que mostra l’elegància d’aquest.
  • Barbie (colònia): podem veure com un nen abandona el seu gos per anar amb una nena que utilitza aquest perfum. A aquest anunci es juga amb valors per convèncer de la qualitat i la finalitat del producte.
  • Seat: hi ha una família que té un monstre com a mascota que quan més carinyo li donen més creix. Arriba un moment que és tant gran que no hi cap al cotxe i la sol·lució que troba la família és canviar de cotxe comprant un Seat, en el qual òbviament hi caben tots. En aquest cas s’aprofita el sentiment que hi ha envers els éssers estimats per a vendre un determinat cotxe. Seguidament adjunto el vídeo d'aquest anunci per a que pugueu analitzar-lo personalment:

La conclusió a la que arribem després de veure i analitzar aquests anuncis i molts d’altres és que les agències publicitàries i els publicistes són capaços de passar per sobre de qualsevol valor o principi moral per a aconseguir l’únic fi de vendre el seu producte. En aquest aspecte crec que la publicitat hauria d’estar molt més controlada perquè és una plataforma molt present i que incideix molt i en la societat actual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada