dissabte, 5 de novembre del 2011

Gestió d'arxius on-line

Podem trobar varis mètodes d'emmagatzemament d'arxius on-line, un d'ells és Dropbox un servei gratuït de fins a 2BG per guardar arxius (per a més espai hi ha tarifes diferents). Anteriorment hem parlat de Google docs, però l'avantatge que té dropbox davant d'aquest és que sincronitza automàticament els arxius pujats a tots els dispositius on s'hagi instal·lat prèviament l'aplicació.

  Utilitat: 
  • Permet tenir sincronitzats els ordinadors personals en què treballis.
  • Si comparteixes un ordinadorpots accedir als teus arxius via Internet i allà modificar-los per després trobar aquestes carpetes i continguts en els teus dispositius. 
  • Si volem tenir un espai comú on compartir i treballar simultàniament amb altres personespodem convidar-les a aquests per a què puguin accedir a les carpetes concretes que desitgem.
     
  Funcionament: 
  
Necessitem obrir un compte a Dropbox, després descarregar i instal·lar en els nostres ordinadors l'aplicació de sincronització automàtica. En aquest moment, com fem a la carpeta general compartida de 2 gigues, es replica en la xarxa i en els altres dispositius. El seu panell de control és molt senzill:
Podem veure que permet: pujar arxius, crear carpetes, compartir-les amb gent a qui autoritzem i recuperar en el termini d'un mes aquells arxius que haguem esborrat o tornar a versions anteriors dels fitxers, cas d'haver fet modificacions que desitgem desfer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada