Divendres
21 d'octubre a classe
de COED (Comunicació Oral, Escrita i Digital), vam veure tres maneres de
recitar un poema, en un vídeo dedicat al primer aniversari de la mort
de Miquel Martí i Pol:
- Representació teatral, on recitaven de manera teatral i natural alguns versos sobre els menjars típics de Catalunya.
- Recitació de memòria del poema "parlem de tu" d'Ariadna Gil, en que es mostrava molt de sentiment, i el poema arribava a emocionar al públic.
- Recitació llegida, de dos poetes, en que hi ha menys sentiment.
A
partir d'això vam observar que no és el mateix dir un poema que
recitar-lo. Quan el dius o el llegeixes, únicament el memoritzes o
llegeixes i surt sense cap sentiment ni emoció, mentre que quan recites
un poema, aquest surt del cor, hi ha sentiment, t'emociona, i emociona
al públic.
També
és importat recordar que la lectura en veu alta és una lectura pels
altres, en què s'ha de llegir a poc a poc i fer pauses. D'aquesta manera els
altres poden entendre i reconstruir el text. Per a cada coma cal fer
una pausa d'uns 3 segons, i per a cada punt una pausa d'uns 5 segons.
A
continuació, hem parlat sobre
el treball de territori identitat, hem aclarit dubtes i ens ha lliurat
els objectius, les pautes de treball, les pautes d'avaluació i les
recomanacions per a realitzar-lo bé.
Per finalitzar la classe hem comentat un text: La composició del text: planificació, composició i revisió.
Adaptació de: AMADEO, I.; SOLÉ, J. (1996). Curs pràctic de redacció. Barcelona: Editorial Columna.
Adaptació de: AMADEO, I.; SOLÉ, J. (1996). Curs pràctic de redacció. Barcelona: Editorial Columna.
Els passos a seguir al enfrontar-nos amb un full en blanc són:
- Planificar (reflexionar). És necessari, primer, fer una anàlisi de la situació comunicativa ( a qui?, que?, per què?, com? ). A continuació, recollir la informació. I finalment fer una selecció i ordenació de la informació.
- Redacció (transformar les idees a un text oral/escrit). Estructura i paràgraf (1 paràgraf = 1 idea).
- Revisió (examinar) de la forma i el contingut (coherència, adequació, cohesió...).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada